Reklama internetowa to narzędzie marketingowe, które pozwala firmom reklamować swoje produkty i usługi szerokiemu gronu odbiorców. Reklama w sieci stała się dla wielu firm lukratywnym modelem biznesowym oraz skutecznym kanałem promocji swoich produktów i usług. Nie jest to jednak proces łatwy ani szybki.
Czy opłaca się promować oferty w sieci?
Reklama internetowa polega na inwestowaniu w media internetowe, miedzy innymi: strony internetowe, katalogi firm, marketing e-mailowy, media społecznościowe oraz optymalizację stron dla wyszukiwarek – tzw. SEO.
Aby osiągnąć sukces, wymaga to starannego planowania i zarządzania. W tym artykule omówimy, jak działa reklama internetowa, dostępne rodzaje reklam internetowych, np. oferty firm i ich produktów oraz ile właściwie kosztuje reklamowanie firmy i produktów w sieci.
Aby promować swój produkt lub usługę poprzez Internet, potrzebny jest kanał mediów online, taki jak: strony internetowe, wpis do katalogu ofert, oprogramowanie do marketingu e-mailowego lub kanały mediów społecznościowych – gdzie można zamieścić ofertę, aby odbiorcy mogli się z nią zapoznać. Potrzebne może okazać się również bardziej zaawansowane narzędzie – serwer reklam, czyli aplikacji, która zbiera informacje od Twoich klientów i wyświetla reklamy na podstawie tych informacji. Klient łączy się z reklamodawcą za pośrednictwem serwera reklam, gdy szuka konkretnego produktu lub usługi, której szuka w sieci.
Istnieją trzy różne rodzaje reklamy internetowej: wyświetlane są banery reklamowe na górze stron internetowych; reklamy tekstowe pojawiają się w artykułach na stronach internetowych oraz „wyskakujące” reklamy otwierają się, gdy ludzie przeglądają Internet za pomocą aplikacji mobilnych lub przeglądarek.
Reklamy internetowe, katalogi firm i ofert – jak umiejętnie z nich korzystać?
Reklama internetowa lub promocja ofert w katalogach internetowych może okazać się kosztowna, jeśli zostanie wykonana nieprawidłowo. Dzieje się tak, ponieważ stanowi ona bezpośrednie połączenie między firmami a klientami za pośrednictwem sieci reklamowych, takich jak Google Ads, które przekłada się (bądź nie) na wzrost przychodów dla reklamodawców. Brak jest jednak wtedy bezpośredniej interakcji między kupującym a sprzedającym produkt, czy usługę – jak dzieje się podczas sprzedaży za pośrednictwem tradycyjnych kanałów offline, takich jak sklepy detaliczne lub katalogi wysyłkowe, gdzie firmy mogą bardziej swobodnie prezentować swoje oferty produktów i usług oraz kierować je bezpośrednio do sprzedawców (bez pośrednictwa mediów elektronicznych).